Рефлексія


Притча про Майстра.
„Кожен, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами й  може  привести їх до Успіху - справжній Майстер...”
 Якось зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка – хто краще за всіх грає. Кожен інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. Але з'явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: „Друзі, мелодія – це одне ціле. Нехай кожний прислухається до іншого, й ви побачите, що вийде”. Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім усе краще залунала мелодія, в якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки й величність контрабаса.
Як важливо, щоб оркестром хтось диригував. Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об'єднані однією метою та спрямовані єдиною волею в єдиному пориві...
Таким майстрами, шановні педагоги, є ви, а інструментами – наші учні. Ми з вами, хочемо того чи ні, є педпрацівниками нового століття, і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю й задоволенням кожної дитини, щоб навчальне життя, в якому беруть участь й учні, й учителі, досягло гармонії.
4.    Вправа «Дерево рішень»
5.    Вправа "Надувні кульки" (3 хв.)
Мета: зняття негативних емоцій, розвиток позитивних емоцій. Хід вправи: пригадайте всі свої негативні емоційні переживання, не
приємні моменти в житті і в роботі... Надуйте кульки думаючи про
ці емоції... Пробийте їх.
А тепер давайте згадаємо все приємне, веселе, радісне, саме
найкраще... Надуйте цими самими позитивними емоціями ще по
одній кульці. Зав'яжіть. Нехай вони залишаються з вами
назавжди!!!



Вправа «15 слів»
Мета. Розвивати ораторське мистецтво, стимулювати мовленнєву креативність, зменшити страх публічних виступів.
Час проведення. 10 хвилин.
Вік. Використовується з 12 років.
Форма організації. В парах.
Інструкція. Першому учаснику пропонується в довільній формі обрати 1 – 3 літери і назвати по 15 слів, які починаються з цих літер таким чином, щоб пауза між цими словами тривала не більше 2 секунд. Якщо більше – учасник присідає доти, поки не назве наступне слово. Другий учасник рахує названі слова і слідкує за темпом мовлення.
Потім партнери міняються ролями.
Питання для обговорення.
1.                Які переживання, емоції ви відчували під час виконання вправи?
2.                Який досвід ви набули?
Ускладнення. Можна вживати букви, які рідко використовуються в мовленні. Можна обумовити завдання: називати лише іменники, які не мають спільного кореня тощо.
Висновки. За умови виконання вправи впродовж 7 – 10 днів підряд ефект тримається впродовж шести місяців.

Вправа «Трійки слів»
Мета. Розвивати ораторське мистецтво, стимулювати мовленнєву креативність, формувати впевненість в собі.
Матеріали. Секундомір, ручка, аркуш паперу.
Час проведення. 10 хвилин.
Вік. Використовується з 10 років.
Форма організації. В парах.
Інструкція. Перший учасник намагається за одну хвилину назвати якомога більше трійок слів: іменників, прикметників, дієслів, які не можна поєднати в речення. Партнер ставить відмітки і слідкує за часом.
Потім партнери міняються ролями.
Питання для обговорення.
1.                Які переживання, емоції ви відчували під час виконання вправи?
2.                Який досвід ви набули?
Висновки. За умови виконання вправи впродовж 7 – 10 днів підряд ефект тримається впродовж шести місяців.

Вправа «Іменник, прикметник, дієслово»
Мета. Розвивати ораторське мистецтво, стимулювати мовленнєву креативність, зменшити страх публічних виступів.
Матеріали. Секундомір, ручка, аркуш паперу.
Час проведення. 10 хвилин.
Вік. Використовується з 11 років.
Форма організації. В парах.
Інструкція. Першому учаснику пропонується за одну хвилину назвати якомога більше іменників (прикметників, дієслів). Другий учасник рахує названі слова і слідкує за часом.
Потім партнери міняються ролями.
Питання для обговорення.
1.Які переживання, емоції ви відчували під час виконання вправи?
2.Який досвід ви набули?
Нормативи.
Норма
Від 18 років
14 – 18 років
11 – 14 років
Іменники
52
47
45
Прикметники
48
43
41
Дієслова
42
37
35

Можлива інтерпретація.
Якщо більше назвав іменників – людина мислить конкретними базовими категоріями, помічає деталі  і легко висловлює власні думки.
Якщо більше назвав прикметників – сприймає оточуючий світ через почуття, емоції.
Якщо більше назвав дієслів – активний, вміє переконувати, мотивувати інших людей, це гарні управлінці та організатори.
Висновки. За умови виконання вправи впродовж 7 – 10 днів підряд ефект тримається впродовж шести місяців.

Вправа «Я і мій талант»
Мета. Активізувати творчий потенціал, внутрішні процеси та власні ресурси.
Матеріали. Два квадрати з фольги (20х20 см), аркуш паперу, ручка.
Час проведення. 25 хвилин.
Вік. Використовується з 7 років.
Інструкція. Потримайте фольгу в руках. Зверніть увагу на ваші відчуття, асоціації, які виникають.
Подумайте про свій талант. Можливо, ви знаєте, в чому ви талановиті, а можливо, ще не знаєте.
Впродовж 10 хвилин створіть з фольги все, що завгодно, думаючи про те, що ці квадрати – це ви і ваш талант. Під час роботи уважно слідкуйте за відчуттями, за тим, як вони змінюються.
Відкладіть ваш виріб і запишіть відповіді на питання.
Питання для обговорення.
1.                Який ваш талант?
2.                Що ви створили?
3.                Як давно ви знаєте, що він (талант) у вас є?
4.                Як давно ви ним користуєтеся?
5.                Де у вашій роботі талант?
6.                Яка між вами взаємодія: ви на рівних; хтось когось підтримує; хтось головний?
7.                Хто сприяв тому, щоб талант у вас проявився?
8.                Скільки зі 100 % на даний момент вами використовується?
9.                Коли у вашому житті розквіт цього таланту?
10.           Що дає вам талант?
11.           Що плануєте з ним робити?

Вправа «Глухий – сліпий – німий»
Мета. Формування базової довіри до світу, вміння взаємодіяти з партнерами.
Час проведення. 5 хвилин.
Вік. Використовується з 5 років.
Форма проведення. В трійках.
Інструкція. Учасники стають один за одним, руки кладуть на плечі попереднього партнера. Перші – сліпі, другі – глухі, треті – німі.
Завдання третього – провести трійку по всьому приміщенню, за допомогою жестів, рухів, скеровуючи дії учасника, який стоїть перед ним (глухого), який, в свою чергу, направляє першого (сліпого) і слідкує, щоб перший учасник не зіштовхувався з іншими трійками та перешкодами.
Питання для обговорення.
1. Чи комфортно вам було виконувати задані ролі?
2. Що допомагало під час виконання вправи?
3. Що заважало під час виконання вправи?
4. Що ви зрозуміли, виконуючи цю вправу?

Вправа «Карта мети»
Мета. Розвивати суб’єктивне сприйняття учнями власних стратегій цілепокладання.
Матеріали. Аркуш А4, простий і кольорові олівці, ручка.
Час проведення. 30 хвилин.
Вік. З моменту розуміння карти.
Інструкція. Подумайте і визначте конкретну, чітку, точну мету. У вас є можливість здійснити мандрівку за допомогою чарівної карти.
Зобразіть на аркуші паперу контур маршруту. Заповніть карту ландшафтом. Прапорцем позначте мету. Пунктирною лінією позначте маршрут з початком і кінцем.
Підпишіть умовні позначення ландшафтних елементів. Пропишіть емоції відносно деталей ландшафту (позначень).
Літерою «П» позначте початок маршруту, «Х» – себе, ваше місцезнаходження відносно мети, тобто, місце, де ви знаходитеся зараз.
В парах обговоріть наступні питання.
Питання для обговорення.
1.                Як характер маршруту говорить про те, яким чином ви ставите перепони в житті та як їх долаєте?
2.                В який ландшафт потрапив прапорець мети і про що це вам говорить?
3.                Чи всі ландшафти на своєму шляху ви пройшли? Про що це для вас?
4.                Де вхід і вихід відносно один одного: співпадають; вхід вище, ніж вихід; що зліва і що справа?
5.                Які емоції вас супроводжували на шляху до мети (те, що прописано)?
6.                Напишіть есе, яке починається словами: «Ця мандрівка мені підказала, що…»
Можлива інтерпретація.
Якщо співпадають початок і кінець маршруту: людина приходить до того, з чого починала, однак рівнем вище (здобуває досвід).
Вхід нижче від виходу: рухається від практики до теорії.
Вихід нижче від входу: рухається від теорії до практики.
Вхід зліва: доводить почате до кінця, хоча й відчуває спочатку тривогу.
Вхід справа: отримує знання інтуїтивно, відкритий для нового досвіду.

Вправа «До і після»
Мета. Розвивати емоційний інтелект, коректувати негативні переживання, пов’язані з певною очікуваною подією, виявлення та усвідомлення внутрішніх ресурсів.
Матеріали. Аркуш А4, пластилін, дощечка для ліплення, кольорові олівці.
Час проведення. 35 хвилин.
Вік. Використовується з 10 років.
Інструкція. Подумайте про якусь важливу для вас ситуацію, яка має відбутися і у зв’язку з якою ви відчуваєте емоційну напругу. Зосередьтеся на цій темі.
Виліпіть з пластиліну чоловічка, якому потрібно пройти через хвилюючу вас ситуацію.
Розмістіть його в будь-якій частині білого аркушу.
Виліпіть з пластиліну другого чоловічка, який вже пройшов через цю ситуацію.
Розмістіть його на тому ж аркуші на комфортній відстані від першого.
Намалюйте кольоровими олівцями місток між першим і другим чоловічком, який символізуватиме проходження через хвилюючу для вас ситуацію.
Дайте відповіді на питання.
Питання для обговорення.
1.                Як почувається перший чоловічок?
2.                Якої він статі?
3.                Скільки йому років?
4.                Як почувається другий чоловічок?
5.                Якої він статі?
6.                Скільки йому років?
7.                Хто з двох чоловічків подобається вам більше?
8.                Хто або що допомогло чоловічку пройти через хвилюючу ситуацію?
9.                Які висновки зробив для себе другий чоловічок, перейшовши через міст?





Комментариев нет:

Отправить комментарий