Теоретична частина


Активні форми навчання

Світове кафе

           Що це?
     «Світове кафе» (The World Café) – це дуже простий процес взаємодії, спрямований на широкий обмін думками, ідеями й досвідом. Учасники сідають за кавові столики, розмовляють і після закінчення певного часу переходять до інших столиків.
Такі раунди обговорень створюють живу «мережу» обміну думками й розширюють та поглиблюють колективні знання. Метафоричне ототожнення всього світу з кафе підкреслює важливість мережі словесного обміну й особистих взаємин, які створюють умови для пізнання, але часто залишаються невидимими. Цей метод заснований на припущенні того, що учасники вже мають мудрість і уявлення для розв'язання навіть найважчих завдань. Він дає змогу одержувати й використовувати глибокі знання про сутність речей.

Для чого використовується?
-                Для пробудження й виявлення колективного інтелекту, який перевершує будь-яку окрему теорію або інтелект будь-якого окремого учасника процесу (обмін знаннями);
-                для дослідження учасниками питань, що мають важливе значення;
-                для знаходження розв'язків;
-               для створення можливостей виявлення нових оригінальних ідей;
-                для стимулювання осмисленої взаємодії між виступаючими й аудиторією;
-                для стимулювання активності учасників;
-                для обміну досвідом (кейси) і думками

Як зробити процес ефективним

До початку сесії:
Визначте мету: для чого організується «кафе», які параметри важливі для досягнення цілей «кафе».
Питання: ставте відкриті запитання (передбачається розгорнута відповідь, а не лише «так/ні»); гарне запитання дає шанс виявити нові ідеї й можливості

Під час сесії:
Поясніть мету й технологію «світового кафе». Попросіть 4-6 осіб сісти навколо кавового столика й створіть невимушену дружню атмосферу (макс. 5 хвилин)
За кожним столиком сидить фасилітатор нове питання, що пропонує нове питання, кейс або проблему, пов'язану з курсом. Одночасно інші учасники за сусідніми столиками також займаються дослідженням подібного питання.
Учасники й «хазяїн» столика обговорюють питання й записують усі основні ідеї безпосередньо на столі, покритому аркушем фліпчарта. У цілому цей процес більшою мірою схожий на робочу сесію, а не на презентацію (15-30 хвилин).
Після першого раунду обговорення учасники переходять до іншого стола («посланці ідей»). Хазяїн стола коротко інформує їх про ідеї, запропоновані в ході попереднього раунду обговорень. Відновлена бесіда збагачується ідеями, темами й питаннями, порушеними в ході попередніх обговорень із іншими учасниками.
Цей процес повторюється кілька разів –зазвичай три раунди, і ідеї та погляди починають поєднуватися, а колективні знання – зростати. ( 2-3 рази по 15-30 хвилин)
Відведіть час на підбиття підсумків і узагальнення в ході бесіди з усією групою. Результатом є «перехресне запилення» (перенесення) ідей і думок (5-15 хвилин).

i.                 Рекомендації/Помилки
ii.        Відведіть не менш як 60 хвилин.
iii.        Найкращі результати одержують за участі більш як12 слухачів.
iv.        Метод «світового кафе» менш корисний для передачі інформації лише в одному напрямі
v.        Іноді нове запитання, що дає можливість глибше досліджувати проблему, задають у ході останнього раунду обговорень.
vi.        Можна дати цьому методу й більш доречну для певної ситуації назву, наприклад: кафе знань, стратегічне кафе, кафе відкриттів тощо.
vii.        Періодично нагадуйте учасникам, щоб вони записували й схематично представляли основні ідеї.




Комментариев нет:

Отправить комментарий